czwartek, 3 kwietnia 2014

"Słodki" króliczek z Holandii

Hej!
Ten słodki, jak się na pierwszy rzut oka wydawało króliczek przyszedł do mnie z Holandii. Po wyciągnięciu pocztówki ze skrzynki, początkowo nie zauważyłam nic dziwnego. Ot wesoły króliczek z tęczą w tle.  Ale później zaczęłam odkrywać coraz to nowsze szczegóły, jak łapka, która była nie tam, gdzie powinna, dym w oddali oraz tabletka na jego języku. Ale i tak jest urocza :-) 
Zainteresował mnie również napis na pocztówce, jednak nawet przy pomocy google translatora niewiele wskórałam. Bo

 "Poszedł zbyt trudne? 
Uważaj na białej mgle. Jazdę po pijanemu - i bezpłatny lek" 

chyba nie jest odzwierciedleniem oryginalnego testu. Niestety, na holenderskim mało się znam, ale zakładam, że chodzi o jakąś akcję przeciw jeździe po używkach :P
Na odwrocie pocztówki znalazło się parę podstawowych informacji na temat Holandii. 


4 komentarze:

  1. Ciekawa :-) też nie potrafię tego przetłumaczyć, ale rozkminiłabym to podobnie jak Ty... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, pozostaje pytać po znajomych, czy przypadkiem nie mieli styczności z tym językiem, bo naprawdę jestem ciekawa znaczenia tego tekstu :-)

      Usuń
  2. Tamdaradej - słuchajcie :)

    Przedawkowałeś?
    Uważaj na Witte Haze (nazwa jednego ze szczepów marihuany (wywołujący halucynacje, prawie tak jak amfetamina)
    prowadź wolny od alkoholu i narkotyków



    Proszę i polecam się na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń